'The best teachers teach from the heart, not from the book.'


Share |

https://www.facebook.com/galanestiscoala/

SITE-UL ŞCOLII

https://scoalasbodnarescugalanesti.wordpress.com/

luni, 16 martie 2009

Interviu cu Gheorghiţă Sabie, absolvent al clasei a VIII -a, promoţia 2007-2008




După mulţi ani de muncă, după emoţiile tezelor unice şi ale examenelor de admitere, am ajuns noi, absolvenţii Şcolii „Samson Bodnărescu” Gălăneşti, promoţia 2007-2008, să ne vedem visul împlinit. Suntem elevi la licee de prestigiu, la şcoli de arte şi meserii, cu un viitor pe cât se poate de optimist, chiar dacă, în acest moment nu auzim decât de criză economică, recesiune şi altele.
Majoritatea dintre noi îşi continuă studiile în instituţii de învăţământ pentru care s-au pregătit din timp, cu multă conştiinciozitate . Ne aşteptam ca şi Gheorghiţa Sabie să-şi urmeze cariera sportivă la unul din liceele de profil. Am fost plăcut impresionaţi atunci, când am aflat că tânărul nostru coleg a fost admis printre primii la „Liceul cu program sportiv” din Iaşi, concurând cu alţi aproximativ 120 de candidaţi.

Despre rezultatele strălucite ale lui George am aflat, ca şi altă dată, din presa locală şi judeţeană: ” Monitorul de Suceava” şi „Crai Nou”, George, în modestia lui, nefiind foarte darnic cu detalii despre rezultatele deosebite pe care le-a obţinut cu echipa de fotbal al Clubului Şcolar sportiv din Radauţi. Tânărul meu coleg nu vrea să recunoască faptul că deja are o carieră sportivă în adevăratul sens al cuvântului, diplomele şi premiile obţinute demonstrând acest lucru.

Din 2005 îşi intensifică antrenamentele la Clubul Şcolar Sportiv din Rădăuţi împreună cu alţi tineri de vârsta sa sub îndrumarea antrenorului Viorel Stoica; a participat la numeroase competiţii, atât în ţară, cât şi în străinătate.

În anul 2006 a luat locul I la Competiţia de fotbal „Cupa Municipiului Rădăuţi”, precum şi locul III în Ucraina, la Competiţia Internaţională dedicată serbării localităţii Storojineţ. Tot în 2006 a fost declarat „Cel mai bun marcator” la „Campionatul de fotbal”-etapa zonală.

În 2007, un an încununat cu succes, a fost numit „GOLGETER” în România la „Campionatul de fotbal-catredră”, precum şi în Ucraina. Obţine locul I la Campionatul de fotbal „Cupa Municipiului Rădăuţi” şi primeşte diplomă de merit pentru rezultate obţinute la competiţiile sportive organizate de „Zilele Municipiului Rădăuţi”.

Anul 2008 a fost un an plin de realizări. George ne povesteşte despre turneul din Italia şi Germania: „ În perioada 27 mai- 6 iunie am participat cu echipa Rădăuţi la turneul din Italia, mai exact din Torino. Am avut de disputat mai multe meciuri până am ajunge în finală; patru au fost dintre cele mai grele, dar am reuşit să câştigăm în ciuda oboselii şi a presiunii. În finală am întâlnit echipa „Filadelfia” din Torino. A fost un meci pe care n- o să-l uit niciodată; am fost încurajaţi de numeroşi suporteri români care ne-au susţinut. După un meci foarte echilibrat, cu multe ocazii de ambele părţi, am reuşit să câştigăm la penalty şi în final să luăm Cupa”.
După meciurile dificile din Italia a urmat un amical în Germania cu „Werder Bremer”, partidă câştigată tot de români.

Următoarea ţintă a fost Ucraina, unde presa îi declară pe rădăuţeni „Învingători la Storojineţ”, elevii lui V.Stoica învingându-şi adversarii la cea de-a XII-a etapă a „Campionatului Internaţional de fotbal” în cinstea cosmonautului ucrainean L. Kadiniuk. La întoarcerea în ţara, tinerii fotbalişti participă la „Turneul zonal de fotbal” de la Piatra -Neamţ alături de echipe precum: LPS Iaşi, LPS Piatra-Neamţ, nelipsind nici echipe importante din Suceava şi Botoşani, obţinând locul II.

Trebuie să recunosc că l-am convins greu pe George să ne ofere un interviu, dar, într-un final, am reuşit. Iată câteva din curiozităţile pe care cred că toţi le avem despre tânărul sportiv:

R: George, ştiu că mulţi copii din şcoala noastră încearcă să te imite şi să-ţi urmeze cariera sportivă. La ce vârstă ai început antrenamentele şi unde?
G: Am început să practic fotbalul de performanţă la vârsta de 12 ani, la „Clubul Şcolar Sportiv” din Rădăuţi.
R: Care crezi că sunt principiile pe care se bazează o reuşită fotbalistică?
G: E simplu: antrenament, insistenţă şi multă seriozitate.
R: În ce au constat antrenamentele in perioada când erai la CSS Rădăuţi?
G: Nu mi-a fost uşor: pe parcursul anului plecam aproape zilnic la Rădăuţi, unde făceam 2-3 ore de antrenament. Vara, făceam chiar şi două antrenamente pe zi. Antrenament înseamnă: mult efort, distanţe de kilometri parcurse contra cronometru, antrenament cu mingea şi altele.
R: Care consideri că a fost cel mai muncit premiu?
G: Pentru mine toate premiile pe care le-am obţinut au fost muncite, dar am o satisfacţie deosebită când mă gândesc la trofeul din Ukraina din decembrie 2008: titlul de golgeter. Am depus mult efort pentru a obţine acest premiu şi ţin foarte mult la el.
R: În prezent faci parte din lotul echipei Liceului cu program sportiv de la Iaşi. Care este diferenţa dintre munca depusă la această echipă şi cea de la Clubul Şcolar Sportiv din Rădăuţi?
G: E un alt nivel la care am ajuns si sper să nu mă opresc aici. La CŞS Rădăuţi am muncit mult; doresc să mă perfecţionez şi la echipa actuală.
R: Cum arată o zi obişnuită de antrenament la liceul al cărui elev eşti?
G: Orele de curs încep la 7:30 şi se termină la 12:30. După care am antrenament de la 13:00 până la 15:00.
R: Mai joci şi la alte echipe în afară de aceasta?
G: Nu, pentru că regulamentul sportiv prevede că nu am voie să joc la mai multe echipe odată.
R: În ce constau cantonamentele la echipa actuală?
G: În perioada vacanţei inter-semestriale am mers în cantonament la Târgul-Neamţ. A fost foarte greu, obositor cu două antrenamente pe zi; trebuia să alergăm si 10 km zilnic, dar se văd rezultatele de după cantonament: mai multă rezistenţă şi încredere în forţele propii.
R: Ce meciuri urmeaza? Cu cine? Şi unde?
G: Urmează meciul din returul Campionatul, pe care îl vom disputa împotriva rivalei noastre” Noua Generaţie”, meci ce va avea loc pe Stadionul Tineretului din Iaşi.
R: George, cu sigurantă că viaţa de fotbalist nu înseamnă doar victoriile despre care auzim; cum reuşeşti să treci peste momentele dificile pe care le are orice fotbalist?
G: În sensul acesta pot să spun că sunt un norocos; în orice clipă simt că sunt încurajat şi susţinut de cele mai scumpe persoane, dragii mei părinti, cărora le mulţumesc din suflet pentru toate eforturile şi sacrificiile făcute pentru mine.
R: În final aş vrea să ne spui planurile tale de viitor. Care este fotbalistul pe care-l apreciezi mai mult?
G: În viitor aş vrea să ajung la o echipă cu renume, să joc un fotbal de calitate asemenea lui Cristiano Ronaldo.
R: George, îţi mulţumim pentru timpul acordat şi-ţi urăm succes!
G: Mulţumesc!
Share/Bookmark

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Persoane interesate